Zwartjes: Viool Leren Spelen 3
Een uit 4 delen bestaande vioolmethode waarvan het doel is: het harmonisch samengaan van de individuele ontwikkeling van een solide techniek en de gezamenlijke muzikale ontplooiing door middel van het samenspel. De leerstof van deze methode is daarom hoofdzakelijk tweestemmig uitgewerkt. Zowel de boven- als de onderstem maakt deel uit van de onderwijsstof en ze zijn van gelijke moeilijkheidsgraad: er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wat de leraar en wat de leerling moet spelen.
In Viool leren spelen wordt de techniek niet gescheiden van de muzikale voordracht, waarbij voorop staat dat de leerstof in elk onderdeel als geheel muzikaal zinvol op de leerling moet overkomen.
Viool leren spelen heeft door zijn unieke tweeledige opzet veel voor op de reeds bestaande methodes, die over het algemeen uitsluitend gericht zijn op de individuele les. Bovendien wordt het geven van les aan groepen van overheidswege aangeraden en gestimuleerd.
Rudolf A.M. Zwartjes (1934) studeerde viool en schoolmuziek aan het Amsterdams Conservatorium. Na een korte loopbaan als vioolleraar in Nederland vestigde hij zich in Noorwegen, waar hij als componist en pedagoog werkzaam is.
Verzendkosten € 1,25